13 Comments

  1. Natacha
    februar 8, 2018 @ 12:41 pm

    Er der forskel på tapioca mel og tapioca stivelse?
    Opskriften ser spændende ud – men det er jo lige om at have de rigtige ingredienser inden man starter

    Reply

    • Sundudengluten.dk
      februar 9, 2018 @ 6:16 pm

      I princippet så er der forskel ja, men herhjemme i DK, har jeg set at mange sælger de to ting under et navn. Jeg køber altid mit tapiokastivelse i en asiatisk forretning – det er billigere og så får jeg det korrekte. Nogle helsekostforretninger sælger tapiokamel – men oftest er det faktisk stivelse.
      Men kort svar – ja det er forskel (hvis det ægte mel).

      Reply

  2. Camilla
    februar 9, 2018 @ 8:40 am

    De ser super lækre ud! 🙂
    Bager du dem med 230 varmeluft? Og ved du, om de kan fryses?

    Reply

    • Sundudengluten.dk
      februar 9, 2018 @ 6:14 pm

      Tak!
      Ja de bages ved 230 grader. Jeg har faktisk ikke forsøgt at fryse dem – så det tør jeg næsten ikke svare på. Men umiddelbart tror jeg sagtens du kan fryse dem – og så blot lune dem op når de er tøet op.

      Reply

  3. Nicoline
    juni 24, 2018 @ 7:02 pm

    Hej
    Jeg ved du skriver, at man ikke kan skifte melet ud med andet mel. MEN…, jeg vil alligevel høre dig.
    Jeg har flere gange prøvet at bage med kikærtemel, men min søn kan desværre ikke lide den smag det giver, trods den ikke er så fremtræden og han godt kan lide alm. kikærter.
    Er der mulighed for at bruge en anden mel?

    Reply

  4. Birgitte
    august 15, 2018 @ 6:51 pm

    Uhm, totalt lækre pitabrød. Og familien var helt enige 🙂 Tak for en lækker opskrift

    Reply

  5. Lise
    april 22, 2019 @ 2:33 pm

    Hej! Jeg vil forsøge mig med dine glutenfri pitabrød på onsdag. Men da jeg er på FODMAP diæt, er kikærtemel forbudt. Du skriver, at man helst skal udskifte med en meltype der minder om, men har du evt. et bud på hvilke meltyper kikærtemel i så fald kan udskiftes med? Jeg har ikke prøvet at bage med andet end rismel, majsmel og boghvedemel. Kan quinoamel evt. benyttes?

    Tak for alle dine spændende opskrifter, jeg glæder mig til at prøve pitabrødene! 🙂

    Mvh Lise

    Reply

    • Sundudengluten.dk
      april 22, 2019 @ 2:57 pm

      Hej! Jeg tænker også selv at quinoamel kunne være en oplagt mulighed. Jeg har dog ikke selv skiftet den ud. Hvis du giver det et forsøg, må du gerne melde tilbage.

      Reply

      • Sundudengluten.dk
        april 22, 2019 @ 2:58 pm

        Ps. Så længe melen ikke er “tungere” og suger samme mængde væske og ikke mere, så tænker jeg ikke det er et problem

        Reply

        • Lise
          april 23, 2019 @ 6:54 am

          Ok, mange tak for dit hurtige svar 🙂
          Jeg giver en tilbagemelding, når jeg har forsøgt mig med quinoamel.

          Reply

  6. Lise
    april 28, 2019 @ 11:41 am

    Hej, min bagning blev udskudt til idag, men nu er jeg i gang med pitabrødene med quinoamel. Men jeg er usikker på om din opskrift er til bagning i almindelig ovn eller varmluft ovn?

    Reply

    • Sundudengluten
      april 28, 2019 @ 4:03 pm

      Det er varmluft 🙂

      Reply

  7. Lise
    april 29, 2019 @ 10:17 am

    Heldigt, det var også det jeg valgte (varmluft) 🙂
    Jeg fulgte din opskrift igår med den ene ændring, at jeg valgte quinoamel i stedet for kikærtemel. Pitabrødene blev gode, meget gode i forhold til at de var glutenfri. Dog føltes de stadig ret tunge, og ikke helt så luftige som jeg havde håbet. Næste gang prøver jeg at bruge hirsemel i stedet, og ser hvad det gør for resultatet! 🙂
    Tak igen for din opskrift, jeg kaster mig over din opskrift på pølsehorn snart også 😉

    Reply

Leave a Reply